När jag blir gammal...

Kommentera
När jag blir gammal så ska jag inte stå kvar framför bankomaten och läsa mitt kontoutdrag...
När jag blir gammal så ska jag ansa mina ögonbryn, mina näs- och öronhår...
När jag blir gammal så ska jag inte tro att jag tål lika mycket alkohol som när jag var ung...
När jag blir gammal så ska jag sova till långt in på förmiddagen...
När jag blir gammal så ska jag inte gå och handla när alla andra gamla går och handlar...
När jag blir gammal så ska jag aldrig stressa...
När jag blir gammal så ska jag aldrig prata om mina eventuella sjukdomar eller läckande kroppsöppningar...
När jag blir gammal så ska jag aldrig följa med strömmen och stå och köa i timtal med andra gamlingar...
När jag blir gammal så ska jag fortsätta att avsky dansbandsmusik...
När jag blir gammal så ska jag göra mitt yttersta för att röra mig och tänka snabbare än andra gamlingar...
När jag blir gammal så ska jag inte komplicera saker utan bara försöka hänga med i tidens tempo...
När jag blir gammal så ska jag förstå att det är min hörsel det är fel på och inte på volymen...
När jag blir gammal så ska jag inte börja dra upp mina byxor till armhålorna...
När jag blir gammal så ska jag inte klä mig som om jag redan vore död...
När jag blir gammal så ska jag inse att det är jag som börjar bli lite trög och inte andra som förklarar dåligt...
När jag blir gammal så ska jag säga precis vad jag tycker och tänker om någon frågor...
När jag blir gammal så ska jag aldrig börja en mening med orden "jag är inte rasist, men"...
När jag blir gammal så ska jag alltid vara beväpnad när jag går ut på stan...
När jag blir gammal så ska jag fortsätta att hålla efter min hygien...
När jag blir gammal så ska jag inte börja spela bingo eller satsa på travet...
När jag blir gammal så ska jag sitta i min favoritfåtölj med en stor whisky och en gitarr...
När jag blir gammal så ska jag äntligen få ro nog att skita i att jag inte hann läsa alla böcker jag ville läsa...
När jag blir gammal så ska jag strunta fullkomligt i vad andra tycker om mig...
När jag blir gammal så ska jag inte bli en av alla de gubbar som ser ut som tanter...
När jag blir gammal så ska jag vara så jävla fucking awesome...
 
När jag blir gammal så har jag förmodligen glömt bort allt detta...
 
Fridens...