Juholt som partiledare?

3 kommentarer

Det är väl lika bra att jag erkänner det direkt, jag hade bara hört namnet, jag visste egentligen inte alls vem denne Håkan Juholt var. Än mindre visste jag tack och lov hur han såg ut. Jag vet att utseendet inte ska behöva ligga någon till last, men allvarligt? Karln är 48 år och ser ut som en korsning av Stalin och Hasse Alfredsson! En god vän till mig är 45 och ser minst 22,5 år yngre ut än herr Juholt och därtill inte så lite mer pålitlig och intelligent.

Kanske är det så Socialdemokratin år 2011 beter sig? Om man ser en fot är det väl lika bra att man skjuter sig i den? Det är min bestämda uppfattning att det vi nu bevittnar är Socialdemokraternas avsked till maktens korridorer och deras raska marsch mot de perifera oppositionspartiernas kvava lunchrum.

En medelålders man från Småland med valrossmustasch och buskiga ögonbryn är helt enkelt för mycket Åsa-Nisse och för lite nutid, för mycket Branting och för lite Obama, precis som nyfilmatiseringen på samma tema.

Jag önskar Juholt lycka till dock, om han blir vald förstås, för han verkar faktiskt vara en trevlig prick med goda värderingar.

Naturligtvis kommer även detta att ligga honom i fatet i politikens snurriga universum.


                                                 Håkan Juholt

 
1 Anonym:

skriven

Citat - "Det är min bestämda uppfattning att det vi nu bevittnar är Socialdemokraternas avsked till maktens korridorer och deras raska marsch mot de perifera oppositionspartiernas kvava lunchrum"



Det är min bestämda uppfattning att det vi nu bevittnar är mest ordbajs.

Säga vad man vill om sossarna - men att de skulle vara uträknade ur maktens korridorer är lite väl naivt.

Mona var körd från första början med på tok för många fiender. Personligen tror jag att vi i framtiden får räkna med nya partiledare som stått i skuggan när det blir val. De gamla och erfarna rävarna får istället topp positioner inom regeringen.

2 Norris:

skriven

Haha, trots att du kallar det "ordbajs" så är det just de åsikter som ryms däri som du kritiserar. Kan inte ha varit mycket till bajseri i så fall? Dessutom skriver man ihop orden "topp" och "positioner" om det är just "toppositioner" man menar. SKRIVIHOP.NU! För övrigt tror också jag att sossarna är på väg ut och ner för gott. Tjenixen!



/Norris www.chuck-norris.nu

3 Anonym:

skriven

Skrivihop Borgarbög.se så kanske du fattar bättre.

Häpp!